יום שישי, 13 בפברואר 2009

איזה כיף לפנק ולהתפנק!

החורף הזה הוא חורף עצוב. למעשה הוא לא ממש שם... הגשמים מסרבים לרדת, ומזג האוויר נעים מתמיד, ואנחנו באמצע פברואר... אבל יש בחורף הזה לפחות דבר אחד ששימח אותי מאוד - החלפה הפינוק החורפי בפורום אומנות שימושית של Ynet חזרה גם השנה, בניצוחה של קושקוש האחת והיחידה.

בהחלפת הפינוק החורפי היינו צריכים להכין משהו שיחמם את הלב (יצירה כלשהיא), משהו שיחמם את הגרון, וכרטיס ברכה שיחמם את הלב. ה"מפונקת" שעלה בגורלי לפנק היא Hadarling המוכשרת. מצחיק שלכאורה יש לי נסיון לא קטן בהכנת מתנות ופינוקים, וכל פעם אני מתלבטת מחדש מה להכין. בעצתה של זיקוקית החלטתי לסרוג להדרלינג צעיף בצבעים שהיא אוהבת - ורוד, חום ושמנת. הצמר כל כך עשיר בצבעים שלו, שאחרי כמה נסיונות לסרוג משהו עם דוגמא מוגדרת, עברתי לסריגה פשוטה מאוד, שתבליט את היופי של הצמר. לצעיף צירפתי חליטה של סיידר חם, וכרטיס ברכה כמובן, אבל ההחלפה לא נראתה לי שלמה. קושקוש "הרשתה" לנו לצרף לחבילה עוד דבר אחד, אז תפרתי שקיק בד ושמתי בו פירות יבשים, לכבוד ט"ו בשבט. כשהיינו קטנים, הסבתא הבולגריה המקסימה שלי נהגה להכין לנו שקיקים כאלה בכל ט"ו בשבט, והיה נעים להיזכר במסורת הזו.

ואחרי התיאורים, מגיעות כמובן התמונות. הנה הצעיף -



ושקיק הבד -




והכרטיס -



והכול יחד, רגע לפני האריזה למשלוח -



לפני סיום, הנה ההוראות לצעיף, הלקוחות מתוך האתר http://www.lionbrand.com/

אני השתמשתי בצמר שמתאים למסרגות מס' 5, אבל סרגתי במסרגה מס' 7 כדי שהצעיף יישאר רך ונעים.

בסיס: סורגים מספר זוגי של עיני שרשרת, באורך הרצוי של הצעיף.
שורה 1:
סורגים חצאי עמודים החל מהעין השניה מהמסרגה ועד הסוף.
שורה 2:
עין שרשרת, חצי עמוד בחצי העמוד הראשון, *עין שרשרת, מדגלים על חצי העמוד הבא וסורגים חצי עמוד בחצי העמוד שאחריו. חוזרים מ-* עד הסוף.
שורה 3:
חצי עמוד בחצי העמוד הראשון, חצי עמוד ברווח שאחריו, * עין שרשרת, חצי עמוד ברווח הבא. חוזרים מ-* כמעט עד הסוף. מסיימים בחצי עמוד בחצי העמוד האחרון. (השורה מסתיימת ב-2 חצאי עמודים זה אחר זה).
שורה 4:
חצי עמוד בחצי העמוד הראשון, *עין שרשרת, חצי עמוד ברווח שאחריו. חוזרים מ-* עד שנשארים 2 חצאי עמודים. סורגים עין שרשרת, וחצי עמוד בעמוד האחרון.
חוזרים על שורות 3 ו-4 לסירוגין, עד לרוחב הרצוי.



זהו להפעם. הדרלינג - אני מאחלת לך גם מפה שיהיה לך חורף חמים ונעים!

2 תגובות:

  1. גם הסבתא הבולגריה שלי היתה עושה לי נרתיק כזה כל שנה...ואח"כ היינו משתמשות בהם לכל מיני דברים אחרים כי הם היו כאלה יפים ומושקעים. כל טו בשבט אני נזכרת ומתגעגעת...החלפה מקסימה, איזה כיף למקבלת.

    השבמחק
  2. אוייייייי לא שמתי לב שלא הגבתי כאן, כנראה דילגתי על הפוסט הזה!! למרות שאיך אפשר להתעלם מיופי הורס כזה?!?!?
    הצעיף פשוט מ-ה-מ-ם-!!! אני מתה על השילובי צבעים, על הדוגמא, על הבחירה של ה-כ-ל-!
    הכרטיס מושלם, השקיק בד מושלם, וההחלפה פשוט עשתה אותי מאושרת ובגדול!! אז גם כאן מגיע לך המוןןןןןןןןן תודה ואיזה כיף שיצאתי בגורל שלך, שיחקתי אותה אה?


    הדר

    השבמחק