יום ראשון, 18 בינואר 2009

הומומנט


באחת הקומונות שבה אני משתתפת, משחק מילים ארגנה החלפת Humument. לפני שנתחיל בכלל לדבר עם ההחלפה הספציפית הזו, אני חושבת שכדאי להסביר בכמה מילים מה זה בכלל הומומנט, למקרה שיש מישהו שעדיין לא נתקל במושג. את ה-Humument יצר אמן בשם טום פיליפס. הוא לקח ספר ששמו The Human Document, שחובר ע"י W.H. Mallock בשנת 1892, ומתוך הטקסט הקיים הוא ליקט מילים וחיבר אותם למשפטים חדשים, שלא בהכרח קשורים לנושא המקורי של הספר. גם שם היצירה, A Humument, נוצר מתוך המילים A Human Document. טום פיליפס פרסם את הגרסא הראשונה שלו להומומנט בשנת 1973, והעבודה שלו ממשיכה להתקדם. בשנת 1992 יצאה מהדורה נוספת, עם וריאציות על ההומומנט, ב-1998 יצאה מהדורה נוספת, וב-2004 יצאה המהדורה השלישית. כדאי ומומלץ להתבונן בתהליך העבודה ובתמונות מתוכה באתר הזה - http://www.humument.com/.

אלה היו 60 שניות על טום פיליפס ועל העבודה שלו, ועכשיו להחלפה שלנו.

בהחלפה קיבלו כל המשתתפות עמוד זהה מתוך ספר של א.ב. יהושע (הספר שממנו נלקח העמוד עדיין בבירור...), ומתוכו הן היו צריכות ללקט מילים שירכיבו משפט. היה מדהים לראות איך כל אחת לקחה את העבודה לכיוון שונה לחלוטין, והמשפטים שהורכבו היו בהחלט מגוונים. בסיום ההחלפה כל הדפים צולמו בצילום צבעוני איכותי ונכרכו לספרון.

האמת היא שמפאת חוסר בזמן כמעט שויתרתי לעצמי על ההחלפה הזו, אבל זיקוקית איתגרה אותי, ומצאתי את עצמי יושבת ממש ברגע האחרון ומחלצת מהטקסט משפט. עבודת הצביעה מסביב נעשתה בטושים מסוג Panton - טושים כיפיים לחלוטין. אין כמותם לעבודות גרפיות! בסיום העבודה, אחרי שלקחתי את הדף לסלון כדי להראות לבעלי ולבדוק איתו איזה משפט הוא הצליח לחלץ מהטקסט, שמתי לב פתאום שהעבודה שלי מזכירה לחלוטין ציור של קית' הרינג שתלוי לי בסלון.

ואחרי כל ההסברים, הנה הדף שלי -


ומי שמתעניין לראות דפים נוספים בפרוייקט, מוזמן להיכנס לבלוגים של-

זיקוקית, פרפרים (כאן מצולם גם הדף של Ladybug), יאמה , דיילי ודבורה.

במידה ועוד בנות יפרסמו פוסטים על הדפים שלהם, אשמח לקבל קישור דרך התגובות ולפרסם לינק לפוסטים שלהן.

2 תגובות:

  1. דף מושלם חתולה, הכי מושלם שיכול להיות!

    השבמחק
  2. אפשר לומר
    haringment??
    אהבתי את העיצוב.
    מאוד מאוד מאוד

    השבמחק