יום שבת, 22 בנובמבר 2008

שבץ-נא וחורף

אחת הקבוצות שאני משתתפת בה בפליקר, היא קבוצה של חלקי משחק מטופלים. הקבוצה התחילה כקבוצת דומינו מטופל, ובהמשך התפתחה לקבוצת חלקי משחק מטופלים, מכיוון שהמשתתפות ביקשו להציג גם חלקי פאזל מטופלים ושאר חלקי משחק. בין המשחקים המטופלים נמצא גם שבץ נא הפופולרי. רוב החלקים שהעלו לקבוצה היו עשויים מעץ, וכאלה לא ראיתי בארץ. לאחר ששאלתי על חלקי העץ, הליידי הסגולה התנדבה לשלוח לי כמה להתנסות. כשהמעטפה הגיעה אלי ראיתי ש"כמה" הפך למעל 30 חלקים, ועוד צ'ופרים מקסימים.

לקחתי חלק אחד והתחלתי לעבוד. הדבקתי חתיכונת של נייר מקסים של 7 gypsies, גירדתי ראב-און קטנטן, והדבקתי עלה אדום להשלמת המראה הסתווי. על הכול כמובן דיימונד גלייז, שגם עוזר להחזיק את הכל ביחד, גם שומר על האבן וגם נותן גימור יפה. רציתי להפוך את האבן לתליון, וכאן כבר לא הייתי יכולה לתת לפיזיקאי לקדוח באבן - ראשית, היא כבר היתה מטופלת. שנית - היא עשויה עץ וקידוח שאינו מספיק עדין יבקע אותה. חיפוש קצר בחנות היצירה הקרובה לביתי (והיא קרובה, מאוד קרובה, אולי אפילו יותר מדי ;-)) העלה חלק שיש לו 2 זיזים, שיוכלו לתפוס את האבן מ-2 הצדדים. עשיתי חורים בעזרת מסמר, ואיכשהוא הצלחתי לחבר לאבן את התלי. הנה התליון שהתקבל -






עכשיו, כשהיה לי כבר תליון מוכן, הייתי מוכנה להירשם להחלפה של 3 תליוני שבץ-נא בנושא חורף. כמעט כל החומרים שהשתמשתי בהם כאן הם חומרים שיצא לי לקבל בהחלפות. הראשון פשוט למדי - דף רקע בצבע תכלת שהזכיר לי קרח, ועליו סיכה מתפצלת גדולה בצורת פתית שלג. השני קצת יותר מורכב - אותו דף רקע, עם ניט קטן יותר בצורת פתית שלג ומדבקה מתגרדת שהזכירה לי פרח חורפי. למה? ככה! בתליון השלישי השתמשתי בחתיכה מסרט שקיבלתי בהחלפת סרטים, עם רקע מושלג, ובסיכה מתפצלת בצורת בית, כי מה יותר כיף בחורף מאשר לשבת בבית ולדעת (יותר נכון לדמיין, במקרה שלנו...) שבחוץ יורד שלג. לתליון אחד חיברתי את אותו תלי שחיברתי לתליון הראשון, הסתווי. מכיוון שהעץ כמעט והתבקע, החלטתי שזה לא מספיק בטוח, וב-2 התליונים האחרים השתמשתי במסתיר קשר ענק ששברתי ל-2, והדבקתי לאבן בעזרת דיימונד גלייז, שחוץ משכבה מבריקה דמויית אמייל שהוא נותן לעבודות, משמש גם כדבק חזק. חתיכת מסתיר קשר נוספת בתחתית איפשרה לי לחבר לתליונים סיומת של חרוזים, עם עלה קטן בקצה -





שלושת התליונים יצאו לדרכם ביום חמישי האחרון, ואני מקווה שיגיעו בשלום ליעדם, ובעיקר - שיימצא להם בית חם שיאהב אותם. אני נהניתי מאוד מההחלפה הזו, ויש לי הרגשה שהרומן שלי עם אבני שבץ-נא רק מתחיל...

4 תגובות:

  1. איזה יופי! הם יצאו משגעים!

    השבמחק
  2. חתולהההה מהמם ומיוחד כל כך! לא הבנתי כל כך את עניין מסתיר הקשר שחצית ל-2 אני צריכה לראות בהזדמנות :-)

    השבמחק
  3. מדהימיםםםםםם !!! גם מהמקום שבחוץ אפס מעלות.

    השבמחק
  4. רק את יכולה בכלל לחשוב על החלפה של חלקי משחק ולהפוך את הפריטים הקטנים האלה לתליון.
    אין עלייך בעולם
    supercat

    השבמחק