יום רביעי, 15 באוקטובר 2008

על חותמות, דיו ומה שביניהם

לאחרונה נערך דיון בפורום אומנות שימושית ב-Ynet על חותמות: מה עדיף - גומי או סיליקון, מודבקות לעץ או לא מודבקות, מה הכי שימושי, מה פחות שימושי. הבלוגריות שבחבורה החליטו לכתוב פוסטים על החותמות האהובות עליהן, והנה הפוסט שלי.

אני עדיין זוכרת את הפעם הראשונה שראיתי חותמת, ואיך עובדים עם חותמות. זה מייד הקסים אותי, וידעתי שלא ירחק היום ויהיו גם לי חותמות, והרבה.

כיום החותמות שלי תופסות קופסת נעליים ועוד קופסא שטוחה יותר, אבל מתחיל להיות להן צפוף ;-)

החותמת שאני הכי הכי אוהבת, היא חותמת עם טקסט בלטינית. אני מאוד אוהבת לעבוד איתה ב-ATC ובעבודות "מאולתרות".

הנה דוגמא ל-ATC שעשיתי עם החותמת הזו -


וגם אינצ'ונים -



סט חותמות מאוד שימושי, גם הוא עם טקסטים, הוא Say it with flair של Stampsmith. יש בו אמרות שמתאימות לכל אירוע. הנה דוגמא לשימוש בו -



ואיך אפשר לכתוב על חותמות טקסטים מבלי להזכיר את סט החותמות של 7 Gypsies שבטח כבר כולן רכשו ב"ביג דיל"... הכנתי איתו כמה דברים אבל, תאמינו או לא, לא צילמתי...

חותמות נוספות שאני מאוד אוהבת הן חותמות הסלסולים. הן מתאימות הרבה פעמים כדי למלא משהו חסר, ולתת עוד טאץ'. הנה דוגמא לשימוש בסלסולים -


חותמות מסוג אחר לגמרי שאני מאוד מאוד אוהבת, הן חותמות שמתאימות יותר לתחום המטופל, חותמות קולאז' וכו'. יש לי את הסט Time 2 fly של Uptown design company. יש בו חותמות מאוד מגוונות, ואני מוצאת את עצמי משתמשת בו המון.

הנה דוגמא לדקו עם הפרצוף המכונף -

והנה דוגמא לתמונה תלת מימדית עם חותמת הקולאז' מהסט הזה -


חותמת אחרונה ממש אהובה, היא חותמת "אופליה" של Stampsmith. אני כל כך אוהבת אותה, שקניתי גם את הגדולה וגם את הקטנה. אני מחתימה אותה מאחורי כרטיסים שאני עושה, ממש ליד החתימה, והנה דוגמא לכרטיס שעשיתי איתה -


הרקע לכרטיס, אגב, גם הוא מוחתם, מסט ימי הביניים של... Stampsmith (אז עשיתי שם קניה קצת גדולה... אז מה...). זה סט שמורכב מריבועים-ריבועים, והוא מעולה ליצור רקעים, רק שקצת קשה לעבוד איתו, מכיוון שחייבים לדייק. אם הייתם יודעים כמה דפים זרקתי לפני שהגעתי לתוצאת רקע סבירה, הייתם מגישים מייד תלונה לגרינפיס על זיהום הסביבה...

עשיתי לאחרונה קניה די מרשימה ב-beeswax, אבל בגלל מעבר הדירה המהיר שעבר עלי לא הספקתי עדיין להדביק אותן על קאפה, ובטח שלא להשתמש בהן. אני יכולה רק לציין שיש ביניהן את חותמת הרקע עם המעויינים, ג'וקר שעומד על הידיים, מפתחות ומנעול, רצפת אבן, מדרגות ופנס רחוב.

יש לי עוד הרבה חותמות אהובות (Giggle של טים הולץ, Travel של CD), אבל אלו שהזכרתי הן הכי שימושיות, לפחות בשלב זה של חיי.

חותמות שפעם קניתי והיום כבר כמעט ולא משתמשת בהן -

  • חותמת בורדר של עלים. זו חותמת כשקניתי בתקופת העלים שלי, ולא תיארתי לעצמי עד כמה היא ענקית (המידות שלה הן כ-4*20 ס"מ).
  • חותמת של עלה בודד, חותמת של עץ בודד - גם אלו מתקופת העלים שלי.
  • סט חותמות של פרחים של הרו ארטס.
  • מס' חותמות דובונים - מעולם לא השתמשתי בהן.

  • סט חותמות של תיפורים וסרטים - חשבתי שאשתמש בו יותר. אולי יומן עוד יגיע...
  • חייבת לציין שיש לי גם כמה חותמות "תמונה" של Stampsmith, אבל בגלל הקושי שיש בהחתמה שלהן (לי הן עובדות הכי טוב עם דיו Dye על נייר פוטו מבריק), אני משתמשת בהן לעיתים נדירות יחסית.

ואם בחותמות עסקינן, אי אפשר בלי סוגי הדיו החביבים עלי -

  • סטאזון שחור וחום כהה - מחתימים הכי יפה, הכי נקי, על כל דבר כמעט.
  • דיו דיסטרס - ליישון קצוות או יישון הנייר כולו.
  • דיו Dye בצבע חום כהה של חברת Memories - הגוון שלו פשוט עושה לי את זה.

  • כמה קוביות של דיו פיגמנטי, כשצריך קצת צבע בחיים.

רגע לפני סיום, wish list שלי בכל מה שנוגע לחותמות -

  • חותמות של אליס בארץ הפלאות (רצוי גם של הכובען המטורף).
  • חותמות של Teesha Moore המדהימה (לפחות אחת הילדות ואחד ה"בתים").

זהו פחות או יותר המניפסט שלי על חותמות. הנה עוד פוסטים שנכתבו בנושא. (במידה ועוד מישהי כתבה פוסט, אנא שימו קישור בתגובות, ואוסיף).

משחק מילים, זיקוקית, פרפרים, עלמה, יאמה, קינשסה, הילה, נתנאלה, מור, שרון, הדרלינג, הגריטה, mogit, אילאיל, ענת בנטוב, דיילי, ברקי (שהתארחה אצל מור).

12 תגובות:

  1. חתולה, אצלי ואצלך יש קווי דימיון! אני צריכה לשמור את כל הרשומות האלה של כולן, זה מדליק!

    השבמחק
  2. אני חושבת שאפשר לסכם שחותמת הסקריפט הזאת היא חובה, לא? ;-) גם אצל אלה שלא ציינו אותה, רואים אותה מציצה בתמונות! :-)

    השבמחק
  3. חובה לחלוטין הסקריפט הזו! לדעתי זו החותמת הראשונה שקניתי, וזה היה מזמן..... :-)

    השבמחק
  4. אחלה פוסט!

    הנה הפוסט שלי:
    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1347711

    השבמחק
  5. חתולה
    כמה זמן לוקח לפוסט מאזור המרכז להגיע לצפון?
    קיבלתי את העדכון רק עכשיו ולכן לא הוספתי אותך לרשימת הבלוגים שבהם היה פוסט בנושא חותמות.
    (-:
    בכל מקרה, אהבתי את הפוסט לך ואני יודעת כמה את קשורה לגומיות שלך....

    והנה קישור לבלוג שלי:
    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=590887

    השבמחק
  6. תודה, נהניתי לקרוא

    השבמחק
  7. בוקר טוב! בחרתי "לתייג" את הבלוג שלך ברשומה שכתבתי בבלוג שלי, זהו מאין משחק חביב ובלתי מזיק שיש לו כמה חוקים בסיסיים :-) אך אין חובה להשתתף, פרטים נוספים כאן: http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1344637

    השבמחק
  8. נהניתי לקרוא את פוסט החותמות שלך.
    והנה שלי:
    http://bentovanat.blogspot.com/2008/10/blog-post_17.html

    השבמחק
  9. האינצ'ונים האלו פשוט מדליקים!
    מדהים איך פעם חשבנו שatc זה קטן מדי ואי אפשר לעשות עם זה כלום...
    את מוזמנת לראות גם את הפוסט שלי:
    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1349773
    מור

    השבמחק
  10. חתולה, קודם כל השם של הבלוג הוא אליפות עולם!! מאוד מתחברת לעבודותיך, האינצ'ים סוף.

    השבמחק
  11. http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=1350709
    הנה הפוסט שלי

    השבמחק